onsdag 8. februar 2012

Youtube: Edderkopper / Spiders

Jeg og søskenbarnet mitt Jewels filmet edderkoppmammaer med masse edderkoppbabyer på ryggene sine når hun var på besøk en sommer. Vi så på dem med forstørrelsesglass også og det var grisegøy! Vi passet på at solen ikke lyste gjennom forstørrelsesglasset for hvis den gjør det, blir edderkoppene altfor varme og vi vil være snille med dem. Pusebroren min Wes liker også edderkoppene og han er litt med i videoen, bare se her:
Me and my cousin Jewels filmed spider mummys with lots of spider babies on their backs when she visited us one summer. We looked at them with magnifying glass also and it was super fun! We were careful so the sun didn't shine through the magnifying glass cause if it does that, the spiders become too hot and we want to be nice to them. My pussy brother Wes also likes the spiders and he is a little in the video, just look here:


Videoen er ikke så bra, for jeg fikk ikke til å zoome orntli inn på edderkoppene, men jeg skal prøve igjen neste sommer med et annet kamera. For å se hvordan det egentlig ser ut, gå hit: http://www.youtube.com/watch?v=4-43e-Il5PA&feature=fvwrel HURRA!
The video is not so good, cause I couldn't zoom in on the spiders, but I will try again next summer with another video camera. To see how it really looks, go here: http://www.youtube.com/watch?v=4-43e-Il5PA&feature=fvwrel HOORAH!

Sangen: Lille Petter Edderkopp (gammel norsk sang)
Lille Petter Edderkopp han klatret på min hatt
så begynte det å regne og Petter ned han datt
Så kom solen og skinte på min hatt
Da ble det liv i Edderkopp som klatret på min hatt

The song: Little Petter Spider (old Norwegian song)
Little Petter Spider he climbed upon my hat
Then it started to rain and Petter down he fell
Then came the sun and shined upon my hat
Then it became life in Spider who climbed upon my hat

Synging: Rødingen, piano: Rødingen og Blekkisen
Singing: Rødingen, piano: Rødingen and Blekkisen

Det er Blekkisen sitt piano, men hun er snill og lar alle få spille på det, til og med mamma!
It's Blekkisen's piano, but she is kind and lets everyone get to play on it, even mummy!

9 kommentarer:

  1. Solisen og Bittelillegrønningen og Blækkisen og Flamisen syntes det var en kjempemorsom leik. Bittelillegrønningen buker å leike denne edderkoppleiken!

    SvarSlett
  2. Rødingen och Blekkisen är en perfekt duett
    Kan se ingen hatt, men spindeln är fett het

    SvarSlett
  3. Oi oi oi så flinke!! Blir skikkelig stolt!!

    SvarSlett
  4. Hei tante Line! Hurra for Solisen og de andre søskenbarnene mine! Det høres gøy ut å leke edderkopp og babyedderkopp og det vil jeg også prøve, hurra!
    Hei Moonlingio! Tusen takk! Sangen er littegrann feil for jeg har ikke hatt og så var det ikke regn heller, så jeg var først litt sint, men nå synes jeg ikke det gjør noe lenger, hihihi! Edderkoppene er ikke varme på orntli, for vi var griseforsiktige med forstørrelsesglasset.
    Hei bestemor! Tusen takk! Mamma og pappa er også stolte av oss!



    Hello aunt Line! Hoorah for Solisen and my other cousins! It sounds fun to play spider and baby spider and I want to try that too!
    Hello Moonlingio! Thank you! The song is a little bit wrong cause I don't have a hat and it wasn't rain, so I was a little angry at first, but now I don't think it matters anymore, hihihi! The spiders aren't hot for real, cause we were super careful with the magnifying glass.
    Hello granny! Thank you! Mummy and Daddy are also proud of us!

    SvarSlett
  5. Og så er det vel ikke noen av disse edderkoppene som heter Petter heller? Det er jo mammaene som har babyedderkoppene på ryggen, ikke sant? Hihihi!

    And none of these spiders are probably called Petter either? It's the mummies who have the baby spiders on their backs, right? Hihihi!

    SvarSlett
  6. Dumme mamma! Det er jo grisemange edderkopper i videoen og det er helt sikkert en av dem som heter Petter!

    Stupid Mummy! It is super many spiders in the video and it is completely sure that one of them is called Petter!

    SvarSlett
  7. Oi, du har helt rett! Nå har jeg vært dum igjen som vanlig! Unnskyld, Rødingen!

    Oops, you're completely right! Now I have been stupid again as usual! Sorry, Rødingen!

    SvarSlett
  8. Bedårande! Här kommer Rødingen, Norges charmör nummer 1 och Blekkisen gör honom sällskap. Får man någonsin höra "Fly On The Wings Of Love" tribute med Rødingen & Blekkisen? undrade en förbivandrande främling och såg stjärnögd ut. Denna frågvisa främling tuggade på sitt enorma äpple från Tjernobyl. Men svaret på frågan växer inte på träd någonstans i trakten, utan gömmer sig i framtidens dunkla dimmor...

    SvarSlett
  9. hihihi, det er egentlig ikke så rart at det tar to timer å spise et eple når det er så stort og sovjetisk! Vi liker egentlig ikke "Fly on the wings of love" så godt, men kanskje vi vil synge den i tullemusikkprosjektet mitt som heter Eiermann!

    SvarSlett